• Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
hegyi.jpg
ejszaka.jpg
kanyargos.jpg
alagut.jpg
zsufolt.jpg
previous arrow
next arrow

ÁTADTÁK AZ M85 GYORSFORGALMI ÚT 51 KILOMÉTERES SZAKASZÁT CSORNA ÉS SOPRON KÖZÖTT


A beruházásnak köszönhetően 45 percre csökken a menetidő Győr és Sopron között, míg a 2017-ben átadott Csorna-nyugat csomóponttól 30 perc alatt lesz elérhető Sopron. Az új nyomvonallal érintett 17 település mentesül az átmenő forgalomtól. A jelentős infrastrukturális beruházás révén javul a közlekedés színvonala és biztonsága, ezáltal nő a régió versenyképessége is. Az M85 autóút Csorna – Sopron közötti szakasza 51 km hosszon 2×2 sávos autóútként épült középen fizikai elválasztással (szalagkorlát), leállósáv nélkül, 24,60 m koronaszélességgel és 2,50 m stabilizált padkával. A tervezési sebesség 110 km/h.

 

 

A szakaszon létesült 5 különszintű csomópont (Kapuvár, Fertőendréd, Fertőszentmiklós, Nagycenk, Sopron-kelet), és teljes értékű csomóponttá került átépítésre a Csorna-nyugat csomópont A csomópontoknál kiépített alcsomóponti körforgalmakon kívül (10 db) további 5 körforgalmú csomópont is segíti a gyors és biztonságos haladást.

A beruházás részeként megépült 21 felüljáró, 19 aluljáró (melyből 2 db az autóutat és a GYSEV vasútvonalat is keresztező vadátjáró), valamint 15 közúti és vasúti keretműtárgy, de beépítésre került a 15. sz. GYSEV vasútvonalon az autóút fölé egy acélszerkezetű vasúti híd is. A szakaszon Babótnál egy komplex pihenőhely épült, egyelőre üzemanyagtöltő állomás nélkül, valamint kiépítésre került a Széchenyi egyszerű pihenőhely Fertőszentmiklósnál és egy időszakos üzemelésű, mobil technológiájú tengelysúly- és össztömeg mérőállomással kombinált egyszerű pihenőhely Kópházánál. Az új autóúti szakasz és a térség országos közutainak üzemeltetését az új nagycenki üzemmérnökségi telep fogja ellátni.

A kivitelezés során 6,7 millió m3 töltésanyagot mozgattak meg, 604 251 tonna aszfaltot építettek be és 1 165 db előregyártott vasbeton hídgerenda került beépítésre összesen 24 778.4 fm hosszban, melyből a legrövidebb 9,80 m, míg a leghosszabb 39,80 m hosszúságú volt. Elültetésre került 476 750 db cserje és 2 885 db sorfa, valamint megépítettek 113,5 km vadvédő kerítést is. Az autóút a szerződésben szereplő befejezési határidő előtt, a koronaélek között került forgalomba helyezésre, így kisebb munkálatok, a vadvédő kerítés véglegesítése, valamint a mérnökségi telep befejező munkálatai még előfordulhatnak. A Hutbájt pihenőnél a mosdókon január közepéig dolgozik a vállalkozó.

Az 51 kilométer hosszú szakasz 2021. január 1-jétől lesz díjköteles az e-matirca rendszerben, azonban felhívjuk különösen a Sopron felől Győr irányába közlekedők figyelmét, hogy az M85 autóút már forgalomban lévő szakaszai – ahogy eddig is – díjkötelesek, így a Csorna-nyugat csomóponttól (Farádtól) Győrig az úthasználatért díjat kell fizetni. A megtett úttal arányos (HU-GO elektronikus útdíj) díjszedési rendszerben a szakasz az átadást követően egyelőre ingyenes marad.

Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója az M85 folytatásáról azt mondta: Az M85 Sopron-kelet – Fertőrákos közötti 6,4 kilométeres szakaszán jelenleg a pályaszerkezet (aszfalt alap-, kötő- és kopó réteg) építése zajlik. A műtárgyak esetében pedig a pályalemez építése folyik. Az M85 autóút Fertőrákos csomópont – Sopron oh. szakaszon épülő alagútnál a bal oldali járatban november hónapban folyamatos, 24 órás munkavégzés mellett megkezdődött a fejtés. A projekt befejezési határideje 2024 június vége.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósult meg. A kivitelezést a Csorna-nyugat és a Fertőendréd Csomópont között a STRABAG Építő Kft., STRABAG AG és a Belfry PE Kft. alkotta STR-B M85 Konzorcium, a Fertőendréd csomópont és Nagylózs között az EuroAszfalt Kft., a SWIETELSKY Magyarország Kft. és Betonútépítő Zrt. közös ajánlattevők, míg Nagylózs és Sopron-kelet között a DÖMPER Kft. és a Subterra Raab Kft. által alkotott DS Konzorcium végezte nettó 153,2 Mrd forint hazai költségvetési forrásból.

(NIF)


Please publish modules in offcanvas position.